Шановні партнери, при віддачі замовлення у складання, враховуйте, що замовлення на самовивіз буде готове не раніше ніж через 3 години з моменту його передачі у складання.
Дослідження ринку іграшок 2020. Що вибирають споживачі?

Сучасна іграшка - це не тільки джерело позитивних емоцій для дитини, а й своєрідний навчальний посібник, який дозволяє в ігровій формі розвивати, навчати та виховувати малюка.

Українська Асоціація індустрії іграшок щорічно проводить спеціальне дослідження та визначає, скільки грошей українські батьки витрачають на подарунки для своїх дітей; як часто купують іграшки; яким дитячим мережам і магазинам віддають перевагу.

Дослідження було проведено серед мам дітей від 0 до 8 років у найбільших містах України: Києві, Харкові, Одесі, Дніпрі, Львові, Запоріжжі, Миколаєві,  Вінниці.

Мама продовжує залишатися ключовою фігурою - у 76,8% покупок при виборі іграшки останнє слово за мамою. Але її роль, у порівнянні з даними жовтня 2019 року, зменшилася на 2,3%.

Втім, до бажання самої дитини стали прислухатися більше: слово дитини у виборі іграшки зросло на 11,4% (у порівнянні з дослідженням у жовтні 2019 року) і оформилось у цифру 45,1%. Роль тата зросла на 2,1% - тепер у 21,5% рішень щодо покупки останнє слово за татом.

3,58% опитаних схильні приймати рішення спільно з дитиною або з одним із батьків.  

Скільки сім'я витрачає на іграшки для дитини?

32% батьків витрачають на покупку іграшок до 300 грн. Привід для покупки - як свято, так і його відсутність.

40,8% респондентів витрачають суму в 300 грн без святкового приводу. При цьому, у порівнянні з 2019 роком, сума покупки іграшки зі святкового приводу продовжує знижуватися.

Кількість респондентів, які витратили на покупку іграшки зі святкового приводу більше 1000 грн, суттєво зменшилася - у порівнянні з 2019 роком.

Незважаючи на зменшення суми, яку батьки готові витрачати на покупку іграшок, більшість респондентів (65,8%) купують іграшки своїм дітям частіше 3-х разів на місяць.

Іграшки - основні «плюшки»

Іграшка - головний подарунок на день народження дитини для більшості опитаних. Популярність іграшки у якості подарунка на день народження зростає після досягнення дитиною 1 року і досягає свого піку у віці з 3 до 7 років, далі втрачає популярність.

Вік змінює пріоритети.

Категорія «Інше» (у т. ч. дитячий транспорт, книги, розваги) на піку популярності у опитаних родинах із дітьми віком 5-7 років. Цікаво, що іграшки частіше дарують дівчаткам, ніж хлопчикам.

Категорія «Гаджети» починає набирати популярності у віці до 7 років і досягає піку у 9 років.

Одяг у якості подарунка до дня народження діти починають сприймати у 7-9 років.

А ось отримати кругленьку суму в конверті до дня народження дитина починає віддавати перевагу після 7 років. До цього віку зазвичай малюкові подібні подарунки не підносять.

Де частіше купують іграшки?

У 2020 році вперше за час проведення досліджень кількість батьків, які купують іграшки в інтернет-магазинах (33,8%), перевищила число тих, хто продовжує це робити в офлайн-роздрібі (32,9%). При цьому найбільш зростаючим місцем покупок стали соціальні мережі - їх частка склала 4,59%, продемонструвавши зростання на 2,09%.

У цифрах місця покупок іграшок виглядають ось так:  мережеві дитячі магазини - 33,38%, інтернет-магазини - 34,77%.

Найбільш популярні інтернет-магазини: Rozetka (26,27%), Panama (19,22%), Pampik (11,37%).

Серед мережевих дитячих магазинів на піку популярності «Антошка» (91,2%), Chicco (89,66%), «Будинок іграшок» (79,6%).

Чим хочуть грати діти?

Найбільш популярні категорії - іграшки для малюків (80,37%), іграшки для розвитку (67,28%), машинки і трансформери (52,31%), настільні ігри та пазли (49,09%), конструктори (48,82%).

У 2020 році спостерігалося значне зростання популярності іграшок для колекціонування (+16,77%) - це тренд з 2018 року, що активно росте.

Можна зробити висновок про зниження віку дітей, яким купують іграшки. Лідером зростання стали іграшки для малюків (+18,07%) - при падінні на їх фоні більшості інших категорій, де вік дитини старше.

Онлайн-звички

Дані 2020 року підтверджують глобальний тренд переходу в онлайн. На цьому тлі різко падає офлайн-поведінка - огляд товару в магазині та у знайомих. Це, у свою чергу, призводить до більш швидкого рішення про покупку та зростання фактора спонтанності.

На що звертають увагу при виборі іграшки?

Безпека, виробник, користь. Основні критерії при виборі іграшки - безпека та надійність (68,2%), ціна іграшки (76%) й бажання дитини (33,1%). При цьому вперше за час проведення досліджень ціна іграшки вийшла на перше місце - у порівнянні з безпекою.

Найбільш популярні категорії іграшок і торгові марки

Найбільш популярні категорії - іграшки для малюків, іграшки для розвитку, машинки і трансформери, настільні ігри та пазли, конструктори. У топі - іграшки для колекціонування.

Українська Асоціація індустрії іграшок сподівається, що ця інформація стане корисною для учасників ринку іграшок, допоможе їм стратегічно ефективно вибудовувати свою роботу і відповідати запитам споживача.

  Loading...